Friday, January 21, 2011

Mama Dah Tua!


Ptg, balik dari taska, aku mmg sibuk angkut barang2 dari kereta masuk ke dlm umah. Mesti ada 6 buah beg dari taska.. (3 beg pakaian Iman/ Afiq Khair/ Asha Zahra utk kegunaan di taska, 1 beg sekolah kebangsaan Iman, 1 beg sekolah KAFA Iman dan 1 beg sekolah tadika Afiq Khair.) Aku sendiri punya pulak, paling kurang mesti ada 3 beg… ( 1 handbag, 1 nursing bag, 1 beg bentou). Kadang2 kalau ada beli brg dapur dan brg keperluan umah…tambah la lagi 1,2 beg. Ada masa nye pula, 1 beg lagi beg yg berisi telekung. Kemudian ada 3 hanger yg bersangkut pakaian sekolah anak2…( 1 hanger utk baju sekolah Afiq Khair, 1 hanger utk baju sekolah kebangsaan Iman dan 1 lagi utk baju sekolah KAFA Iman). Lepas tu, ada 2 pasang kasut sekolah pun nak kena angkut.

Mmg byk kali le aku ulang alik antara kereta dan umah utk angkut semua barangan tu. Belum lagi kalo ada mood ngada-ngada Afiq Khair lagi. Kekadang dia pun mintak didukong dari kereta ke dlm umah. Semput mama! Ehhehe.. anyway, ada Iman yg sedia membantu. Ringan tulang tolong angkut beg2 dan barangan tu semua. Sikit2 le dia angkut. Alhamdulillah!

Ada suatu ptg tu, aku sdg mengangkut beg2 dari kereta, aku terlanggar kepala Afiq Khair dgn beg2 yg aku angkut tu. Afiq Khair tgh berdiri kat tepi kereta. Sibuk le dia. Ngamuk2 dan merengek sakit. “mama…mama buat! Sakit tau…sakit…”. Dok ulang kali sebut tu. Aku just say sorry je le. Sambil lalu tu p angkut semula brg2. ehehe...Afiq Khair mmg tak berenti merengek. At last, Abang Iman nye yg pujuk. “dah la Afiq...mama tak perasan. Mama kan dah tua…penat la mama…nak angkut beg lagi..mama dah tak larat..kan. jgn nangis…”. Eh eh…dgn pujukan abang Iman nye je, Afiq Khair mau diam lak. Ehehhe.. sbb abang Iman kata mama dah TUA..kan? baru le Afiq Khair nak kesian kat mama..kan? huhuhu…

Labels: , , , ,

2 Comments:

At Sun Jan 30, 05:22:00 AM, Blogger Name: Wah said...

Salam..
Iman mmg kelakar lah. kekekeke..
Sampai hati kate mama tua yek, tapi janji dpt pujuk adik bole lah.
Saya skang minimum 4 beg. mmm anak makin besar makin byk la beg nanti yek.

 
At Tue Feb 01, 12:32:00 PM, Blogger umeboshi said...

Wah,
salam. tu le...kanak2 ni ikut sedap depa je nak bercakap. tak pikir apa. main lepas je!! jujur gituk! bila anak dah mula sekolah, bertambah la lagi beg2 tu nanti wah. kalo masuk sekolah rendah, sorang dah tentu ada 2 beg. 1 utk sek keb, 1 lagi utk KAFA. lain le kalo sekolah private or integrasi ke.. sekolah siap dah ada subject agama..dari pagi ke ptg kat sama sekolah. senang!

 

Post a Comment

<< Home