Friday, August 06, 2010

Razan Asha Zahra

Minggu ni aku sgt busy. keje opis berlambak. semua nak kena buat urgent. sampai tak tau mana nak capai dulu. tapi, paling sakit hati bila pompuan jepun tu pandai cakap aje. bila aku mintak dia cuba buat dan tunjukkan cara kat aku, dia laaaagi failed. semua dia tak tau. aku pun penat lor!! ada byk lagi belum settle ni.. nak mulakan pasaran product baru!! adoi..





anyway, nak cerita kisah si comel asha zahra yg dah setahun 3 minggu. lepas amik cucuk imunisasi setahun punya on last saturday...dia ok saja. tapi, start awal pagi isnin, 2 aug...dia mula suam2 badan nye. aiseh. demam ke? tapi she looked sihat je dan bertatih sana sini kat dlm umah sebelum kami keluar hantar ke neseri. aku tak berapa sedap hati masa drive p keje pagi tu. tup tup...nak sampai parking kereta kat opis, dak neseri tepon. kasi tau yg asha zahra demam. badan panas dan menggigil badan nye. terus aku kasi tau boss yg aku nak amik coti. balik umah dgn asha zahra. so, isnin tu seharian dok jaga asha zahra je. aku kalo jaga anak2 sakit ni, aku sendri pun tak cukup mkn jadi nye. semua serba tak kena. dgn anak merengek dan nak berdukong je. bila masa aku boleh mkn? sambil dukong asha zahra, aku sempatkan gak le jamah roti, serunding daging dan sempat gak masak bubur nasi buat mkn tgh hari kami. huhu.. tu pun dok kelaparan gak nak nunggu dinner. adoi!

Asha Zahra tgh tido. mama dok pulun lap dia dgn towel lembap pastu balut perut dan kepala dia dgn towel2 tu. kalo dia jaga...mesti dia tolak2 towel2 tu semua. tak suka basah2 kot!!



alhamdulillah..demam dah ok. asha zahra dah sihat. tapi, tinggal manja nye je yg tak hilang lagi. sibuk nak berdukong jugak dgn mama. tak berapa nak dgn abah dia. kesian abah.. kesian gak kat mama sbb tak senang nak buat apa pun. sakit bahu...sakit tgn...sakit badan mama dok dukong dia sambil settle macam2 keje umah. alhamdulillah asha zahra ada abah yg sgt rajin dan ringan tulang. tolong kemas umah, tolong settle-kan laundry, tolong kemas sinki dgn cuci pinggan2 kotor, etc.. alhamdulillah!!! lega sket mama. moga asha zahra membesar jadi anak yg solehah ya.



ps: mlm ni nak p PD lagi. ABANG ada training. kami anak beranak pun ikut jugak.. Felda Residence Port Dickson. selamat berhujung minggu!!

Labels: , , , ,

2 Comments:

At Fri Aug 06, 06:02:00 PM, Blogger Fith said...

dah sehat yer asha zahra.oh mcm tu pulak gayanya ye,fith ingatkan klau baby girl ni mesti manja dgn abahnya,asha zahra tak pulak,mau mamanya jugak yer,hehe,comel kan anak2 ni.tp betul tu kak,mesti akak penat kan,sama laa dgn yg kat rumah ni,si kecik ni kurang sket dgn ayahnya,huhu,mama nak buat kerja pun tak senang,asyik nak berkepit,sabo je laa...

 
At Tue Aug 24, 08:42:00 AM, Blogger umeboshi said...

Fith..tu le. kerenah anak2 ni tak tentu. ada yg nak mama...sahaja. ada yg nak abah...sahaja. mungkin sbb BF lagi, tu yg asha zahra ni manja terlebih dgn mama. pastu, byk masa nye nampak muka mama je kalo kat umah ni..

 

Post a Comment

<< Home