Thursday, November 05, 2009

Jawab



Semalam, balik dari school (nursery). aku tanya kat Iman:-




Aku: Iman, macam mana periksa hari ni?




Iman: OK. senang sangat.




Aku: Boleh buat semua?




Iman: Boooleh!




Aku: Dapat jawab semua lah?




Iman: Tak lah.




Aku: hah?!! Iman tak jawab semua soalan?




Iman: Iman tak jawab. cikgu tak kasi soalan pun. cikgu pun tak ajar jawab. kawan-kawan semua tak jawab.




Aku: hah? abis tu Iman biarkan je kosong kertas nye..tak jawab?




Iman: kertas nye Iman tulis lah. Cikgu kata, kena tulis senyap2. tak boleh bising2. tak boleh bersuara. kalo jawab, nanti bising.




Aku: (baru aku paham...) woh! ok, Iman dpt tulis habis tak kat kertas tu?senang tak nak tulis?




Iman: Iman tulis habis-habis, mama. senang sangattttt!




wohohoho...ada paham? Rerupa nye Iman tak tau lagi tang "jawab" dan "soalan" dlm bab peperiksaan ni. bagi dia, kalo kata "jawab", "soalan" ni...kena guna MULUT sahaja. hohoho!!!

Labels:

5 Comments:

At Thu Nov 05, 08:21:00 PM, Blogger JahRera said...

salam ume,

mesti terkejut sekejap tu, kan?

kita yang baca pun terkejut hahaha!

 
At Thu Nov 05, 09:38:00 PM, Blogger Ambry dan Zalina said...

hahhah..sib baik noora explain..kalau tak memang tak paham..heheh

 
At Fri Nov 06, 09:22:00 AM, Blogger umeboshi said...

salam k.lela,
mmg terkejut sgt! ahahhaha...

zali,
woh, kalo kiter tak explain kat bawah tu, zali still tak leh paham la ek? ahahhah...

 
At Wed Nov 11, 01:13:00 PM, Blogger pB said...

salam Ume

kah kah kah

lawyer buruk sungguh si Iman nie yer.

tapi betul jugak apa yang dia cakap tu ....

 
At Wed Nov 11, 04:00:00 PM, Blogger umeboshi said...

salam kak pb,
tu le...kan?!!

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home