Thursday, June 04, 2009

Riak

Aku benci dgn org yg riak..
org tamak haloba dan penipu
pun sama. aku benci. na'uzubillah..
jgn le aku ni tergolong dlm kumpulan
orang yg sebegitu sifat nye..

sejak kebelakangan ini, aku cepat letih.
jalan sikit, dah termengah mengah.
tido mlm pun tak boleh lena. selalu terjaga.
kepanasan. dahaga.

keje kat opis pun makin banyak. hari demi
hari, berlambak keje nak kena settle sebelum
aku bercoti pjg...2 bulan sempena bersalin nanti.
kekadang terpaksa gak balik lewat. semalam pun
kol 7pm baru kuar opis. kesian anak2...mama dtg
amik lewat. dah gelap. sampai umah je, mama mmg
dah kepenatan. tak sempat nak ajar anak2 mengaji..
nak bacakan buku cerita..nak nyanyi2..uruskan baju2
kotor pun letih jugak. sempat bermain kejap je, Afiq
Khair dah terlena. aduh...mama pulak, asal berbaring
je...terlena. kesian abang Iman...layan TV, layan homework,
layan mainan nye bersendirian.

hari-hari macam ni. mmg meletihkan. moga ALLAH berikan
aku lebih byk kesabaran dan keimanan serta kemudahan
dlm m'hadapi segala nye. amin!!

Labels: , , ,

2 Comments:

At Thu Jun 04, 10:14:00 PM, Blogger AziBam said...

Noora... Jaga Diri bebaik dan banyak bersabar masa pregnant ni :-)

 
At Tue Jun 09, 03:13:00 PM, Blogger umeboshi said...

izan,
thanks izan...insya-ALLAH...ki wo tsukeru wa. dan mmg sabar byk2 ni. heheh

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home