Wednesday, September 16, 2009

Ba......chakkk?!!!!

Asha Zahra pada hari ke 55 nye. 6/9/09.



Asha Zahra pada hari ke 50. 1/9/09


Asha Zahra pada hari ke45..27/8/09


Asha Zahra pada hari ke15. 28/7/09.



aiyo! lama sudah ini nyonya (nyonya?!!! aiyo, muda lagi lor...bukan nyonya...tapi amoi!!)..
ini amoi sudah lama tidak update blog. ngehehhehe...




okeh..actually, aku dah selamat melahirkan anak ke3 aku pada 13 July yg lalu. err...sama birthday dgn aku le this new baby. aku sgt happy!! shikamo (tambahan pula..) aku dpt baby girl. alhamdulillah... lahir pada pukul 12.20pm, dgn berat baby 2.85kg. bersalin kat DEMC, sec 9, shah alam.



disebabkan agak terkedu dgn kelahiran baby girl...aku dan ABANG amik masa hampir 2 minggu utk buat decision tang nama baby tuh. kesian baby. Iman pun dok panggil "baby girl..baby girl.." aje. makcik2 aku yg dtg menziarah pulak memasing dok panggil "zaiton" la.. "aliya" la.. "aminah" la.. memacam nama keluar. ahhaha..




dan, at last, nama ini yg kami register kat Jabatan Pendaftaran Negara... RAZAN ASHA ZAHRA. Razan: Pendapat yg tulen/ yg tenang.
Asha Zahra: Perempuan seharum bunga. (utk Asha, aku suka jadikan 'AISYAH bila eja jawi.. yg membawa maksud "makmur", dan juga 'AISYAH adalah nama isteri Firaun-wanita yg solehah & teguh pendirian. )




moga Razan Asha Zahra akan menjadi org yg solehah, teguh iman & pendirian, penyayang dan disayangi oleh org2 disekeliling nya, bersinar & cemerlang hidup dunia & akhirat. amin!
Sejak Isnin, 14 sept...aku dah mula bekerja semula. utk baby kali ni, aku sungguh2 utk cuba breastfeeding sepenuh nye. masa Iman dan Afiq Khair...aku kasi juga susu badan kat diorg. tapi bila kat neseri...kasi susu formula. masa tu...aku kurang motivasi lah. rugi sungguh rasa nye. anyway, kasih sayang mama pada semua anak2 mama..tetap sama. takde beza!

Labels: , ,

7 Comments:

At Thu Sep 17, 12:27:00 PM, Blogger Azi said...

Tahniah... Baby Cute.. and nama glemer betul :)

 
At Thu Sep 17, 01:10:00 PM, Blogger Maisya said...

baru dapat tgk gambar baby ...comel..lain skit ye dari muka abg-abgnya.

Selamat Hari Raya! Maaf Zahir Batin.

 
At Thu Sep 17, 02:06:00 PM, Anonymous Yanz said...

Salam noora..
Raya tahun ni ngan org baru ye..moga setiap apa yang didoakan tu dimakbulkan olehNya..amiin..
Selamat Hari Raya noora sekeluarga..maaf kalu ada salah silap ye..

 
At Thu Sep 17, 10:19:00 PM, Anonymous citong said...

kak nora,
tahniah. alhamdulillah. akhirnya dpt baby girl.
mesti meriah raya nnt.
nong x dpt balik kg raya nih sbb raya ke-2 dh balik umah mertua pastu x dpt amik cuti sbb baru dpt pindah semban.. hehe lapor diri masa dlm pantang hari ke-15 :D
kirim salam kat wak miah, wak ali, adik² kak nora, anak² sedara, wak siran & keluarga, bik ju & keluarga, embah sayah & keluarga, bik niah & keluarga. dan bibik² juga paman lem..
"luputan ku seng akeh² dingapuro"
"Selamat Hari Raya" :)

 
At Fri Sep 18, 09:26:00 AM, Blogger umeboshi said...

Izan,
thanks. cute macam mama dia, kan? ahahhahaha... nama adalah hasil ilham abah dia :-)

k.maisya,
tu le. masa musim berpantang hari tu, maleh nak ngadap PC. dok layan facebook pun guna henpon aje. tu yg x ter-upload gambo baby nih. ramai yg kata rupa dia macam rupa Iman.woh, Selamat hari raya juga. maaf zahir batin!

Yanz,
tenkiu!! amin! moga dimakbulkan NYA. salam raya juga buat Yan sekeluarga. maaf zahir batin!

Nong,
hai hai...tq! tu le, macam x caya le pullok dpt girl. ngeheh..Nong pun, tahniah eh. k.noora masa berpantang kat kg hari tu, dok tgk blog Nong, siap dok tunjuk gambo baby Aqilah kat mak k.noora. suka betul dia. "ada rupa Nong...idung mancung dan kiut" kata mak. tapi, sbb tgk guna henpon, nak tinggalkan komen kat entry Nong pun payoh sungguh masa tu. ok takpe. kang insyaALLAH, lepas coti raya..macam tahun2 sebelum ni k.noora adik badik akan p round umah bibik2, paman2.. kalo ada chance, kita jumpa le nanti kat umah BikSu ke..memana la. Nong dah kat seremban le ni? ish, syok la tu. dekat dgn cik abe. ok, take care Nong. salam raya,luputan ku seng akeh2 jalok dingapuro!! kem salam kat BikSu ek..

 
At Sun Oct 04, 05:29:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Tahniah nora....
sedap2 nama anak ko... Semoa ada razan ye... kalau aku jd cikgu anak2 ko..jenuh juga le nak memanggil nya ye! hehehee...

semoga hari hari mendatang semakin ceria dengan kehadiran permata hati baru... bila turn aku nak dpt bb girl yek...?

 
At Thu Oct 08, 09:01:00 AM, Blogger umeboshi said...

ifah...sankyu! heehhe...semua ada razan. cikgu2 slalu nye dok panggil dgn nama depan je,kan? kang, semua anak2 gue, cikgu2 diorg akan panggil RAZAN!! terima kasih. moga ifah pun...cepat2 dpt baby lagi. kalo dpt girl, double triple kegembiraan. kalo tak, cuba lagi dan lagi dan lagi. kalo idak, kang menantu pun girl gak, kan?

 

Post a Comment

<< Home