Wednesday, November 04, 2009

Busy sokmo!



aduh...mmg aku busy tak terkata. kat opis, bukan sekadar sibuk dgn keje aku je...tapi, urusan bos & wife..personal matter diorg..business diorg pun, nak aku juga yg tolong uruskan.




sejak akhir2 ni, selalu juga la aku terbabas waktu keje...maksudnye, opis hour aku sampai 5 setgh ptg je tapi dekat kol 7 gitu baru kuar opis. dah gelap. aku kalo dah lewat gitu, aku terus aje drive balik umah. mandi dan solat maghrib dulu, baru le p amik anak2. kalo tak pun, singgah solat kat petronas putra heights..baru le p amik anak2. bukan apa. kalo terus amik diorg, kang kelam kabut!!! asha zahra kalo dah dgn aku, mesti takmo berenggang. dia terus nak 'mimik'. kalo idak, meraung melalak la dia. abih tu, aku pun sibuk nak solat maghrib juga. afiq khair pun selalu nye mintak dilayan juga. si abang kecik ni pun, kalo tak dilayan terus...dia pun pandai melalak lalak nangis sakan. pening..pening!! kalo ABANG dpt balik awal, lega lah aku. dari opis, boleh terus balik umah. boleh bergilir dgn ABANG utk melayan anak2.






macam pagi tadi, ABANG kena p JB. seawal kol 5 setgh pagi dah kuar umah. maka nye, pagi, aku le sensorg kena settle hal anak2...beberapa kali aku turun naik ke tingkat atas..nak bersiap dan amik brg2..pastu, berulang kali gak le aku keluar masuk umah utk angkut brg2 ke dlm kereta.. usung anak2 ke dlm kereta. sebelum tu, sibuk layan kerenah asha zahra yg nak 'mimik'.. nak didukong..iman lagi yg nak bersiap utk pakai baju sekolah..afiq khair lak merengek terjaga dari tido gara2 suara asha zahra yg lantang menangis tu!! bila dah ready masuk kereta..terasa sengal2 badan. bagai nak pitam. dgn badan dah berpeluh peluh...ish! bila dah kuar kan kereta dari gate, baru teringat, handbag aku tertinggal kat dlm umah. terpaksa berlari masuk rumah semula. aduih!! macam2 la! alhamdulillah seminggu ni kitorg tido kat umah bawah je. so pagi, idak le sibuk nak dukong anak2 turun ke bwh. afiq khair tu agak berat la bagi aku sekrg ni. huhuhu..




hal memasak..mmg aku dah tolak tepi le. jarang jaaaaaarang sgt aku memasak. sekadar masak nasi...grg telur/ iwak gerih/ ikan bilis/ nugget/ keropok je la. lain2 yg istimewa...takde! hari keje, kalo buleh...utk dinner tu, mmg tapau je la. sabtu ahad...dah keletihan, maka nye...mmg tak masak jugak. hahaha..tapi, weekend selalu nye ada kenduri la..open house la..balik kg la.. so, takde le pikir nak masak pun. sekali sekala je le, kalo terpaksa (huh...TERPAKSA?!!)..aku masak nasi, rebus sayur dan goreng telur! kekeke.. hari tu lagi la, ada satu mlm tu, utk dinner, aku masak nasi, bancuh miso-syiru segera, goreng ikan bilis + bawang, goreng telur dadar jek. bukan main lagi Iman dan Afiq Khair berselera makan. akakakka...




owh...dah masuk bulan sebelas ek? diam tak diam...dah nak abis tahun 2009. patut le rutin harian ku di opis makin busy. heehe...agreement dgn beberapa client ada yg dah nak expired by end year. kena prepare memacam documents. kena study memacam. tu yg rasa macam tak cukup je masa office hour hari2 kat opis ni. err...tu pun, kejap2 curi masa gak utk ber"muka-buku". dan hari ni...sekrg ni, amik masa gak utk update blog ni. ngehngehngeh... bukan apa, release tension lor...




errr...aku teringin nak off sehari dua. tak masuk opis. amik coti...dan p berlibur ke..rehatkan minda, rehatkan diri...isi masa hanya utk diri sendiri sahaja! buleh gituk?


**Asha Zahra sudah 114 hari!!**

ps (1): Asha Zahra, sejak ptg Isnin tadi dah mula pandai mengkurep (meniarap) sendiri. tapi, belum begitu mahir la. kadang2 tgn masih tertindih dek badan. so, menjerit jerit la dia mintak ditolong! hehhee..
ps(2): Iman sedang dlm minggu peperiksaan..bermula semalam. moga Iman beroleh kejayaan yg cemerlang. amin!

Labels: , ,

8 Comments:

At Thu Nov 05, 01:20:00 AM, Anonymous Kak aNIe said...

Semoga Iman berjaya dengan cemerlang..

Ume...kalau hari2 kene rutin macam tu..turun naik turun naik...keluar masuk...memang boleh kurus

 
At Thu Nov 05, 04:20:00 PM, Blogger umeboshi said...

kak anie,
terima kasih. tu le...moga dia beroleh kejayaan.
a ah! hari2 camtu, sure kurus cekeding. tapi nye, gerak byk2 camtu, mkn tetap berselera...tak leh kurus gak la kot! ehehe..

 
At Fri Nov 06, 12:10:00 AM, Blogger Maisya said...

noora,
akak pun kadang-kadang teringin nak 'bercuti' supaya dapat melayan diri sendiri jek...hu..hu..tapi sebenarnya kalau keluar berjalan-jalan tak bawak anak-anak nanti asyik teringat le plak kan...

 
At Fri Nov 06, 09:20:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.maisya,
betul tu. time tension, mmg hati tu melonjak lonjak nak "bercuti", hanya melayan diri sendiri je. tapi, kang kepala asyik dok ingat anak2 sahaja. camtu, jadi tak keruan jugak sebeno nye. hohoho!!!

 
At Fri Nov 06, 01:04:00 PM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

memangggg bussyyyyyyy luar dalam yek cik noora.. dari pejam mata sampai pejam balik tak diam... gambare neeee... moga di berikan kemudahan dlm pelbagai urusannn...

 
At Tue Nov 10, 01:20:00 PM, Blogger umeboshi said...

izan,
ye! busy semedang!amin! thanks izan..

 
At Wed Nov 11, 02:54:00 PM, Blogger Azi said...

tak try cari maid ker? anak 3 ni boleh lah saya imagine macam mana agaknyer..

 
At Wed Nov 11, 04:03:00 PM, Blogger umeboshi said...

azizan,
belum terbuka hati utk amik maid. so, terpaksa relakan juga le diri ini dgn kesibukan pelbagai perkara ni. eh, i try nak masuk your link.. tapi tak boleh. ada website/ blog tak?

 

Post a Comment

<< Home