Saturday, January 05, 2008

Working On Saturday

chehwah...tgk tajuk tu. eksyen jek...in english. takpe. apa salahnye...ye dak? tapi entry in Malay lah!

hari ni keje ma...boringnye keje hari sabtu ni. byk customer dan supplier coti. so, mmg jarang le ada incoming call pada hari sabtu ni. selalu nye hari sabtu aku buat back up data. tapi kena buat dari awal pagi sbb akan amik masa lebih setgh hari. hari ni aku byk mende nak kena buat guna laptop ni..so, tak dpt le nak buat back up. insya-ALLAH next week saturday le. (next week pun keje hari sabtu le....)

ABANG kat umah...jaga Iman dan Afiq Khair. tadi tetiba pulak adik aku-Baya, tepon. kata abah aku mintak tolong Pyan(hubby Baya) amik mak abah kat uitm shah alam lepas settle pendaftaran adik aku-Ida hari ni. sbb nye...pakcik Uhud, yg selalu abah aku mintak tolong drive ke mana aje yg mak abah aku nak pegi tu, abg kpd pakcik uhud tu meninggal. so, hari ni sbb dah janji, pakcik Uhud tu sanggup le nak anto mak abah dan Ida ke uitm. tapi takkan le dia nak nunggu sampai ida settle pendaftaran semua tu kan. abg sendri meninggal, mesti nak p uruskan juga jenazahnye. tu yg abah aku mintak tolong Pyan tu. tapi, Pyan lak dah booking seat utk majlis reunion sekolah dia kot, kat KL. tu yg baya tanya kat aku kot2 aku dan ABANG boleh amik abah dan mak nanti kat uitm tu. aku keje. alhamdulillah ABANG sanggup nak p drive ke uitm nanti dgn anak2...amik mak abah.

so, sebelum kol 12 tgh hari tadi, ida dah settle pendaftaran. then, ABANG p amik mak abah dan bawak balik ke rumah kami dulu. mlm ni mak abah tido umah aku le. aku ajak Baya sekeluarga tido jugak umah aku mlm ni. syok sket. sbb, mlm ni aku dan ABANG nak p jemputan majlis b'day Aisyah(anak kakak-kaklong ABANG). then, sepeninggalan kami ke majlis tu nanti....ada le mak abah bertemankan dgn baya sekeluarga. meriah sket.

harap2 ok aje le diorg kat umah tu. terima kasih sgt2 kat ABANG sbb dpt menolong aku dan family aku time macamni. i love u, ABANG!!! dari dulu, kini dan insya-ALLAH selama nye.

macam biasa, kalo hari sabtu aku kena keje dan sabtu tu ABANG akan jaga anak2 (terutama kalo anak tu masih baby dan ABANG susah nak kuar ke mana2...), aku akan masak siap2 mlm tu utk hidangan ABANG hari sabtu tu. mlm tadi aku masakkan daging masak rendang hitam. resepi dari Ujen. tak tau le menjadi ke tidak rendang hitam tu. tapi, rasa nye sedap! hehhe.. terima kasih Ujen, sbb kasik resepi. walaupun aku punya masakan mlm tadi...tak berapa cukup bhn2 nye. ehhe...pagi tadi lepas solat subuh, aku masak nasi dan tumiskan sayur taugeh.

sekarang tgh hujan lebat kat luar tu. sejuuuuknye! ms s dah kuar sejak kol 10.40am tadi. alasannye nak settlekan problem dia. ntah apa agaknye problem dia tu ek. sesuka hati je dia kuar. sampai sekang tak masuk2 opis pun. mentang2 bos takde. nanti ntah dia tolak AL ke tak ntah. selalu dia cheat bab waktu keje, lagi2 time Mr TM takde kat opis ni. kuar sesuka hati! balik sesuka hati!

woh...nanti aku akan tepekkan resepi daging masak rendang hitam Ujen tu ek. rerasa nye ada kot Ujen letak resepi tu kat blog periuk belanga dia..

Labels: ,

2 Comments:

At Sun Jan 06, 07:33:00 AM, Blogger KakNi said...

Alamak! Alamak! Alamak! Uitm dah start belajar ek? Kena take note sebab nanti round-about seksyen 2 ke seksyen 7 akan jem giler2 waktu pagi... Thanks Ume.

Sabtu ada hujan ke pagi Ume? Bukan petang ke baru hujan... er... may be hujan sikit-sikit kot sebelah pagi....

 
At Mon Jan 07, 09:09:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.ahni,
diorg kata dah start belajar (uitm). tapi masih dlm minggu orientasi. kelas pun tak byk lagi kot memasing.hehehe..tapi, start bukak sekolah ni pun, jln dah jem jugak le. ume hari2 lalu depan Proton. jem!

sabtu, kat shah alam sec 26 ni dlm kol 2 setgh ptg hujan lebat..pagi tak hujan. (k.ahni, entry ni kiter buat dlm kol 2setgh ptg gitu.. :)) pagi mendung2 jek.

 

Post a Comment

<< Home