Saturday, December 22, 2007

Qurban

hari ni aku kerja. semlm pun kerja. coti aidiladha hanya sehari saja. khamis 20hb. tapi, demi nak beraya dgn family....ABANG kuatkan hati utk bawak aku dan anak2 balik kg 19hb mlm. walaupun tau jln sure jem. mmg pun! dari putra heights kol 9 setgh mlm...sampai kg ABANG dlm kol 2 pagi!! jem sungguh. terutama kat kapar, kuala s'gor, tg karang. tu pun, dlm kol 1 pagi, sempat gak kami singgah ke kg aku kat sekinchan nu. nak pas kek coklat moist yg aku beli aje, sempena b'day mak abah aku.

so, pagi aidiladha, aku kat umah mentua. berkumpul dgn adik beradik ABANG. mkn2, borak2, tgk tv dan lepak2. tak pegi beraya umah sesapa pun. ptg lepas zuhor...dpt menikmati sup tulang lembu. dpt dari majlis qurban kat masjid. lepas kol 4ptg, kami bertolak balik ke sekinchan. adik beradik aku semua ada. mkn lagi kat sana. sebelum bertolak balik ke shah alam mlm nye..kami sempat adakan sesi bergambar beramai ramai. maklum le, aidilfitri yg lalu, tak dpt berkumpul semua. sbb adik aku...misa, kena kerja di pagi raya. lepas semingu raya baru dia balik kg. time tu, ada adik beradik lain yg dah takde kat kg. tu sbb lah agaknye, takde sesi bergambar sekeluarga aidilfitri baru2 ni.

anyway, mlm tu jugak, sempat lagi ada acara potong kek b'day mak abah. sambil menjamu mkn mlm. HAPPY B'DAY my dear mak(21 dec) dan abah(22 dec). moga iman bertambah, moga rezqi melimpah ruah, moga hidup bertambah meriah, moga kasih sentiasa bercambah! amin!

so, kepada semua...masih sempat lagi ni nak ucapkan: SALAM AIDILADHA. maaf zahir batin. jemput le dtg ke rumah sbb aku pun bercoti esok (23hb) sampai 25hb. happy holiday!

Labels: , ,

9 Comments:

At Mon Dec 24, 12:22:00 PM, Blogger Mrs.A said...

Selamat Aidil Adha Kak Ume... Saya rasa kat Shah Alam aje... Jumaat baru balik kampung... uwaaaa!!!

 
At Mon Dec 24, 09:49:00 PM, Blogger Sri Diah said...

Salam Adiladha jugak utk Ume sekeluarga. Kak Sri pun habis pantang, tak boleh kontrol - dok menghirup jugak sup daging kurban tu. Sedap, manisnya bukan main, daging baru. Rupanya Ume orang Selangor jugak - Kak Sri orang Bukit Kuda, Klang. Satu benderalah kita ;-)

 
At Tue Dec 25, 05:50:00 PM, Anonymous Anonymous said...

seronoknya balik kg... selamat hari jadi kepada okasan...

 
At Wed Dec 26, 08:57:00 AM, Blogger umeboshi said...

minnie,
salam aidiladha. takpe, jumaat tu masih raya lagi, kan? dpt rasa daging qurban tak?

k.sri,
terima kasih. a ah kan...kalo dpt m'hirup sup tu, mmg le terasa nikmat nye. tak leh kawal diri. ekekke... tu yg org mudah dpt penyakit kalo terlebih mkn yg sedap dan berlemak gitu. betul! kita sama negeri le. ehehe..

HE,
mmg seronok dpt balik kg...hehe.. tenkiu. selamat hari jadi bukan utk okaasan ume aje tau, otoosan pun! tenkiu..tenkiu..

 
At Wed Dec 26, 01:09:00 PM, Blogger Mrs.A said...

Salam Kak Ume... memang tak de rezeki saya.. tak dapat nak merasa daging korban... sedihnya...

Kak Ume, untuk kesekian kalinya kak Ume kena tag dengan saya.. ni nak kasi idea kat kak ume na update la ni...

 
At Wed Dec 26, 05:24:00 PM, Blogger Qaseh Bidadari said...

kak ume,mane gambar2 tu?

 
At Fri Dec 28, 09:19:00 AM, Blogger KakNi said...

Salam Aidil Adha (dah terlewat kot).

Best jugak kan kalau tarikh birthday dekat-dekat, boleh celebrate sekali (boleh jimat jugak!)

Saya tak puas lah beraya, tak puas makan ketupat dan daging!

 
At Fri Dec 28, 12:07:00 PM, Blogger Qaseh Bidadari said...

cuti lama ke?nape x update sayang oii?

 
At Sat Dec 29, 02:41:00 PM, Blogger umeboshi said...

minnie,
umah k.ume byk daging qurban. daging lembu yg masih mentah!! tak tau la bila bleh masak semua tu.. minnie meh tolong masak...

mama ranggie,
coti tak lama. tapi tak sempat je nak update. keje manyak le.. ehhee... gambar2 nye kitorg amik guna kamera biasa jek. tu yg tak upload kat blog ni.takde digi-cam. kiter nye digi-cam masuk workshop sejak raya hari tu. iman terhempas ke lantai. sob sob sob!!

k.ahni,
salam...salam! ehehe.. betul tu, kalo b'day dekat2 mmg kitorg sambut sekali. jimat gituk! tak puas mkn ketupat dan daging? takpe, k.ahni bleh masak sendiri pulak. pastu nanti jemput ume ek... join mkn sekali! ahahaha..

 

Post a Comment

<< Home