Wednesday, January 16, 2008

Credit Card

ni kisah semlm. tgh hari semlm.

"hello, saya Umeboshi. ni saya ada dpt sms dari ambank credit card center. mengatakan yg saya ada payment pending sebanyak rm81 dan berapa sen ntah . bleh check tak ni payment apa?"
aku pelik le sbb nye aku tak pernah miss bayo credit card sebelum tarikh yg sepatutnye.

"puan ada guna ambank master card tak?"

"eh, mana ada?!! saya cuma ada visa saja." aku pun kasi nomo kad visa tu atas permintaan cik customer care bahagian credit card ambank tuh.

"bill yg rm81 tu, adalah annual fee utk master card puan. apa yg saya dpt melalui data kami ni, puan ada 2 kad. satu master dan satu visa. betul puan takde master card? puan takde guna master card?"

"eh, betul le. dlm simpanan saya dan yg saya guna pun mmg visa aje. pasal master card saya tak tau. kalo tak silap hari tu dah cancel siap2. you cuba check, master card tu activate ke tak?"

"master card mmg tak activate, puan."

"hah, habis tu? ok..saya mmg dah cancel master card tu..entah bila saya pun dah tak ingat. saya mmg tanak master card. please cancel it!" dgn tegasnye aku arahkan cik customer care tu.

"ok, saya akan cancelkan master card puan ni."

"cancel betul2. lagi, saya nak komen le...kenapa you guys suka2 hantar kad kat customer without asking them...sama ada customer nak ke tanak ke kad tu? you just simply hantar dan kemudian you tak tengok record sama ada kad tu kita activate ke tak..tapi you simply jugak anto annual fee punya bill ,kan?! now, saya kena tepon kat you mintak confirmation pasal bill, mintak cancel, dah buang masa saya tau! nak kena tepon2 macam ni..suka2 hati you all je ek. kan ke your company pun rugi sbb prepare card sesuka hati but we all customer bukan semua yg nak guna kad tu. please, komplen saya, komen saya ni p bawak ke pihak atasan! jangan suka2 hantar kad, tanpa pesanan kita dan jgn suka2 hantar bill tanpa check record you all!"

"ok, saya akan take note apa yg puan cakapkan ni. terima kasih puan." suara cik customer care tu dah macam tak bermaya...

"ok, boleh saya tau ,you are ms?" aku mesti nak tau nama dia..

"mina" kata nye. err..tak tau le eja nama nye MINA ke..or MEENA ke..dengarnye dari gaya percakapan dia ni macam malay.

"ok,terima kasih ms.mina."

"terima kasih.."

panas hati aku tau... tapi puas hati sbb dpt lepaskan apa yg terbuku kat hati ni. ni, mungkin just sebilangan kecik je customer yg komplen macam aku ni.. dan mungkin ada yg tak kisah, dan maleh amik tau..p aje le bayo bill yg tertunggak tu(konon nye!). diorg ni, kalo tak komplen, senang2 je dpt untung dgn cara gitu kan.. err...kesian ms mina tu kena tadah telinga dgr bebelan aku.

++++
Afiq Khair sudah 3 bulan lebih usia nye. makin gebu dan makin membesar. makin cerdik. dah pandai gelak2 bila diagah- agah. tapi, gelak dia tanpa suara. susah nak dengar suara dia. menangis pun jarang2. just merengek sikit2 gitu. cuma, kalo awal2 pagi tu...atau tgh2 mlm time kita nak tido..bleh dgr suara Afiq Khair. macam nak bercakap. nak bergurau. geram nye... Afiq Khair pantang dgr suara Abang Iman dia, mesti kaki dan tgn dia bergerak2 macam nak bersilat. melonjak2kan badan dia. mulut ternganga tanda happy agaknye sbb tau Abang Iman ada dekat dia. hehehe.. sekarang ni, Afiq Khair selalu bangun awal pagi. kol 5 lebih dah celik mata. menyusu memang kuat!

Iman pun, suka sgt kiss Afiq Khair. ada masa2 tertentu, Iman naik geram, dan masa tu asyik le dicium cium nye muka Afiq Khair. ish ish ish... kalo aku sibuk masak, solat atau buat keje ke, mintak Iman tolong tengok2kan adik dia. kekadang Iman pandai pujuk adik yg tgh ngamuk2. Iman nyanyi lagu doraemon, lagu pok-amai-amai, lagu ultraman tiga dan macam2.. kelakar sgt. tapi, kalo time malas dan tgh syok main sendiri tu, Iman bo-layan jek dgn adik nye yg tgh ngamuk2 tu...

Labels: , , ,

2 Comments:

At Fri Jan 18, 10:36:00 AM, Anonymous Anonymous said...

aku pernah kena cuba cik Ume...dah le cardnye pun takde ditangan aku...tetiba je kena annual fee...bila aku baut bodo..every month dia naikkan interest...terus call bank suruh cancel..tapi interest kena bayo jugak...bising2 la kat kaunter...kad pun aku tak dapat..hanya dapat surat offer...pun kena...Nie lah cara diorang...sampai la nie akus till dapat statement...berapa kali call suh diorang stop hantar..sebab account dah takde..tapi dapat jugak..diorang cakap...just ignore the bill...aho betul...buang kertas jeeeee

 
At Fri Jan 18, 11:13:00 AM, Blogger umeboshi said...

ujen..
ye lah kan. yappa, hangin tau jadik nye kalo terima bill yg kita tak guna.siap naik dan naik lak tu interest nye. kita tak bleh mengalah. mesti komplen cepat2. ujen, kena gak soh depa cancel record tu. kalo tak, makin naik interest dan tup tup black list lak nama kita. hangin! hangin!

 

Post a Comment

<< Home