Wednesday, August 23, 2006

Yang Ke-2

Minggu ni...insya-ALLAH masuk minggu ke-6 (kalo ikut kiraan yg doctor kasik) my new baby dlm peyut ni... Iman bakal dpt adik?hahahhaha... alhamdulillah. Rezeqi kan....

Masa mula2 tau aku ninshin*, mlm tu..(12/08/2006) aku tetap bantai main bowling dgn kwn2... Gee, Zarina, Izan dtg dgn hubby and Danish), Rusma (dtg dgn hubby and Tina), Hada (dtg dgn hubby and Nabilah..tapi jadik penonton jek..). Konon2nye sempena soubetsukai* utk Gee sbb Gee bakal p Nihon sbb dpt offer keje kat sana.( Soubetsukai yori, "genki de ne" Gee lagi better kot. Atau, selamat maju jaya Gee!! sbb...bukan lah Gee nak ke sana selama lama nye kan..). Sejak balik dari Nihon, mana pernah aku melempar bola bowling. ni le 1st time.. hehhee.. Kang kalo perut makin besar, takut dah tak bleh nak main bowling, masa tu takut teringin nak main plak kan. so, sebelum jadik macam tu, baik la aku join aje diorg main. Hehehee, tapi aku mmg corot la kalo main bowling ni.sejak dulu2 lagi...

Saikin*, mmg rasa cepat beno letih. Dgn mabuk2 nye lagi, dgn kaki+tgn aku yg naik gatal2. Doctor kata, mungkin alahan sbb pregnant. Lagi pun, masa ngandungkan Iman dulu pun, seluruh tubuh naik gatal2. Tapi kali ini, hanya tgn dan kaki, pulak tu teruk jugak. sentiasa rasa gatal. rasa nak garu2 aje. Tetiap mlm aku dok merendam kaki dan tgn tu dgn air suam+garam. Rasa ringan sket. Pastu, mkn ubat tahan gatal dan sapu dgn krim yg doctor kasi. Hampir 3 minggu dah aku alami gatal2 ni. Kekadang mmg tak tahan..siap mengalir air mata. Tapi, aku sedar...semua ini dugaan, dan aku patut redha dan byk2 bersabar. dalam 2,3 hari ini, tempat yg kena gatal2 tu, dah nampak kering kulitnye. dah jadik lebam dan nampak macam kesan hangit terbakar atau kena air panas!! hitam gituk!! Kulitnye dah mula nak menggelupas. Kalo kena air, mmg pedih jugak la rasa nye. Alhamdulillah...rasa gatal2 tu dah kurang. Cuma, kalo ptg2 sampai mlm nak tido tu, mmg gatal... bersabar je lah!!

Sejak rasa tak sihat ni, nak masak, nak buat keje apa pun jadik malas. Ops, bukan malas...tapi mmg betul2 tak larat. kalo ptg2 balik keje tu, mmg rasa letih sgt2. Beli aje la food kat luar, tapau bawak balik... aku pun, mulut ni rasa macam org demam tu. apa2 mknan yg masuk mulut, rasa lain macam. rasa tak sedap jek. ABANG kata, "sbb tu la agaknye org dok mkn asam2 jeruk2 je kot ye..". emmm...maybe!?? Tapi, aku..takde la pulun mkn asam2 tu. Cuma, mkn pelam muda je le. ehehhe..sesikit gituk. Utk redakan rasa muak kat tekak ni aje..

Iman..kalo ditanya, "nak adik tak?" nanti dia jwb.."tanak!". "nak baby tak?" "tanak!". "abih tu, sapa baby ni..? " Cepat2 dia angkat tgn. Hai Iman..dia mmg suka kalo org panggil dia baby. mula la nanti dia mengengada. Berlakon macam baby..cakap loghat ala baby, merangkak-rangkak.. kelako je le.hehehe..

Anyway...ada lagi dlm 8 bulan dari sekang (insya-ALLAH due nye April next year), ahli keluarga kami akan bertambah. Moga2 selamat2 aje semua nye.. Insya-ALLAH.

ninshin* =pregnant
soubetsukai* =farewell party
saikin* =kebelakangan ini

Labels:

7 Comments:

At Wed Aug 23, 05:59:00 PM, Blogger ujen said...

Noora...
Odaijini ne...
Kadang2 ada org yg first susah dan kedua dah okey..ada yg sebaliknya..dan ada yg zutto taihen dan ada yg semua kelahiran senang..rezeki masing2...
akachan no tame...gambatte ne..

 
At Thu Aug 24, 10:44:00 AM, Anonymous Anonymous said...

OMEDETOU!!
muri wo shinai koto.
semoga bertambah ceria.

 
At Thu Aug 24, 10:59:00 AM, Blogger umeboshi said...

tq ujen. ye la kan.memacam hal org pregnant ni.kena byk2 sabar,redha dan ganbaru je la kan..

 
At Thu Aug 24, 11:39:00 AM, Blogger Love Sweet Recipes said...

ganbatte mama

 
At Fri Aug 25, 11:03:00 AM, Blogger Puteri Satu said...

tahniah...tahniah....2nd baby ya..alhamdulillah..

 
At Fri Aug 25, 11:48:00 AM, Blogger umeboshi said...

Kak Hani, Ryuhana..TQ ne. ganbatteru yo..

 
At Fri Aug 25, 12:17:00 PM, Blogger umeboshi said...

ye puterisatu...2nd baby.TQ ek..

 

Post a Comment

<< Home