Thursday, March 31, 2011

Ms S.wah

seminggu gak la aku tak update blog ni. macam2 yg berlaku. keje pun busy gak kat opis.



aku tgh agak DOWN.



huhu...my opis mate...yg selalu jadik teman berbual, bergossip, ber-msn (dok ngadap depan depan meja pun boleh ber-msn sesama kami), berkongsi suka duka, berkongsi kisah anak2 dan serba serbi cerita...dah tender resign letter semalam. short notice, esok dah last day. next week dia dah takde. huhuhuhu!!! nangis aku! terkejut sgt!




tapi, idak le aku nangis depan org. heheh...semalam, masa dia bagi tau yg dia resign (tu pun dia bg tau lalu msn..)...aku shock gitu2 je. tak rasa sedih lagi. selama ni pun, aku dah agak2 la yg dia akan pegi. mmg ayashiiiiiii (pelik) je tgk dia lately ni. mmm...bila drive keluar dari parking kereta ptg semalam, baru aku rasa sangat2 sedihnye... bangun pagi tadi pun rasa tak bermaya. otak dah beku rasa nye. huhu..



Ms. s.wah yg slim, yg kiut, yg baik hati, yg rajin membantu aku bila aku in trouble, yg sgt ringan tulang, yg caring, dan macam2 yg serba baik lah...akan pergi juga dari company ni. lepas 10 thn setia keje sini. selama ni aku ingat, dia akan keje terus kat sini until die... but, ternyata keadaan sekrg ..macam2 yg berlaku kat company dan org atasannye, yg jadi penyebab kpd ms.s.wah utk pegi.



tak leh lupa, masa aku mula2 keje sini dulu, kena print byk helai gak utk sales person in charge. color printing. siap paper jammed kat copier machine tu. ms. s.wah dgn sabar tolong aku betulkan machine tu. huhu...



2 thn lebih sket le...aku keje sama2 dia. aku senang sgt bekerja dgn dia. tak lokek ilmu. apa yg dia tahu, dia tunjuk ajar aku. apa aku tak paham, aku tak tahu, aku mesti tanya dia tanpa ragu tanpa malu... sbb aku tahu, dia akan ajar aku dgn manis muka...aku suka macam tu. senang berurusan dgn org macam dia.



aduih...boringnye kalo dia takde. dgn sapa la aku nak ngadu apa2 hal kalo kat opis ni nanti. dgn sapa la aku nak kongsi cerita Iman, Afiq Khair dan Asha Zahra nanti...selama ni mmg dgn ms. s.wah je geng aku kat opis ni. maklum le...kita dua org je pompuan kat opis. dia je la kan geng utk kepoh2...



nanti kat opis ni, takde dah dengar cerita pasal Jamaine (anak ms. s.wah yg chubby dan comel..) kanak2 ribena tu.... kisah "Big Baby" ms. s.wah and Big Baby dia punya mak tiri and family.. also, when i tension with perangai pakcik2 dlm opis ni, kat sapa la nak aku luahkan dgn kadar segera.. macam selama ni, kalo aku geram dgn sesapa antara pakcik2 tu, terus je aku "buzz" ms. s.wah dgn MSN.. hoho.. lepas perasaan gituk. sabo je la...




time lunch...kita sama2 ngadap bentou..dia dgn bentou dia...aku dgn bentou aku. ms.s.wah yg slalu bancuh air milo panas, minum oat utk jaga kolestrol dlm tubuh (org nye kecik tapi tahap kolestrol tinggi...), slalu mkn cornflakes cenggitu jek...macam makan jajan tuh! ehhehe... kalo aku, mkn coco krunch atau cornflakes, nak kena tuang susu segar tu dulu baru lalu nak mkn.




ms. s.wah, we will miss you. especially aku le....ntah bila boleh dpt kawan sekerja yg ngam macam ni. sampai mati akan aku kenang dia as my opis-mate yg sehati sejiwa...dan sangat2 best gituk!




aduhh...cam tak caya je. hari ni macam tak boleh nak pandang muka dia... tak boleh nak cakap2 dgn dia macam selalu. sbb, aku takut termenangis! teruk kan aku ni? sentimental sangat. alahai...!




apa2 pun, aku happy for her. pilihan dia utk pegi dari sini ni, adalah pilihan yg tepat. semoga my best friend ms. s.wah will be success and happy forever. selamat bekerja di tempat baru. selamat berkenalan dgn kwn2 baru, boss baru, opis baru dan serba serbi baru... mesti boleh ya! moga ada peluang utk kita org jumpa2 lagi lain kali nanti...




doii....syahdu la pulak.




aku? masih kat company ni. dah pun cuba2 cari "lobang" tempat lain. tapi, nampaknye belum laku lagi di pasaran. takpe, redha jek. ajal maut, rezqi...semua nye di tangan ALLAH. kita hanya berusaha, berusaha dan berusaha semampu yg boleh tanpa jemu dan putus asa...doa dan tawakkal pun kena konsisten. kalo jodoh ku dekat sini lagi panjang dan lagi baik buat agama ku, kehidupan ku, keluarga ku...maka aku kena terima lah hakikat nye... kan ALLAH itu Maha Kuasa, Maha Mengetahui. tunggu dan lihat je lah...kan?!!




walau apa pun, alhamdullillah aku punyai ABANG dan anak2 serta keluarga yg sentiasa bersama ku..sentiasa menyokong dan menyayangi ku. yg penting, aku harus kuat. ganbarou cikpuan Ume!!

Labels: , , ,

6 Comments:

At Thu Mar 31, 07:41:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

as salam ume chan,
baca catatan ini akak pun syahdu. dulu (23 thn lepas, samalah. terpisah dgn kawan baik, dia Jepun suaminya kena tukar tempat kerja (Japan airline). sedih sangat. sampai sekarang teringat kat dia.
Kawan baik begini tak akan kita lupa walaupun perit perpisahan itu dah lama hilang.

 
At Thu Mar 31, 07:42:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

komen seperti di atas.

 
At Fri Apr 01, 11:03:00 AM, Blogger Seri Kandi Tanah Jauhar said...

memang sedihlah kalu kwn yg baik akan tinggalkan kita, sy dah kena byk kali... dush!

 
At Sat Apr 02, 02:11:00 AM, Blogger Name: Wah said...

Salam Noora.. sian ume, betul2 sedih yer, siap ade entry utk S.wah. Name die mirip pulak.. tp orgnye sure lain.
Insyaallah ada hikmahnya tu. Mungkin awk akan jumpa org lagi baik, mungkin awk ke tpt lg baik kalau tak pun ape2 benda baik yg diluar kawalan kita la kan.. bersangka baik aje lah.. good luck ne..

 
At Sun Apr 03, 05:11:00 PM, Blogger ambrynaa said...

Sabar yer noora. Mmg sedih kalau kawan pergi :(

 
At Mon Apr 04, 04:36:00 PM, Blogger umeboshi said...

Salam buat K.lela, tu le. the last day S.Wah kat opis ni...(on last friday), mmg syahdu sgt. time nak balik tu, siap nangis2 we all. huhu.. kalo org baik ni, mmg akan dikenang sepanjang hayat..

Sari, sedih, kan? huhu..

Wah, salam! mmg sedih sgt wah. a ah, nama dia mirip awak. sbb tu u all dua org bleh jadi my best friend. hehe..kebetulan je nama u all mirip2 gitu. amiiin! TQ for the doa.. i like!

zali, arigatou. mmg kena sabar le. huhu...ganbarou!

 

Post a Comment

<< Home