Wednesday, March 23, 2011

7 tahun


pagi tadi, masa aku kelam kabut nak keluar p kerja, Iman dok berdiri kat depan pintu, sambil senyum2, dia kata.."mama, terima kasih krn melahirkan!". ops...terhenti aku dari berjalan. terus senyum kat dia. masa tu gak dia dtg hugged dan kissed aku. owh owh...terharu nya aku..ye lah kan. anak sendri wish camtu masa hari kelahiran dia. buat pertama kali tau..ini kali pertama aku dpt wish macam tu dari anak yg aku lahirkan..


agaknye macam ni lah mak aku bila aku dan mungkin adik2 ku yg lain wish kat dia "terima kasih kerana melahirkan kami ke dunia..ye mak"..tiap kali tiba hari lahir kami. abah pun.

aku tak tau le mana Iman belajar wish camtu. ABANG yg ajar ke... but, tak kisah la. itu pun dah buat aku sgt2 terharu.. alhamdulillah..


anak bujangku yg sulong;Razan Aziman sudah 7 thn usia nye. semakin membesar...semakin byk akal nye.. semakin byk ragamnye...semakin byk soalan2 ntah apa2, kekadang aku dan ABANG tak terlayan nak menjawabnye..semakin byk butir bicara nye...


Happy Birthday anak mama, Iman!!! semoga terus membesar dgn sihat sejahtera, jadi org soleh dan baik2, jadi org yg penyayang kpd mama abah dan semua, jadi org yg berilmu dan berjaya dunia dan akhirat, serta semoga berbahagia selalu... amiiiiin!!


we (mama dan abah) love u so much Iman. walaupun mama selalu suruh Iman buat itu buat ini, tolong amik itu amik ini, walaupun kekadang mama marah2 Iman sbb Iman tanak buat apa yg mama suruh sbb Iman dah penat/ ngantuk masa tu, walaupun kekadang mama tak terlayan Iman bila balik dari school petang2 tu sbb mama sibuk layan kerenah Afiq Khair dan Asha Zahra serta sibuk dgn keje rumah yg lain, walau apa pun.....mama tetap sayang Iman. sayang sangat2...sampai mati mama sayang Iman dan semua anak2 mama!!! insyaALLAH!

Labels: , , ,

6 Comments:

At Thu Mar 24, 06:27:00 AM, Blogger Leyla Shuri said...

Happy Birthday, Iman.

Wah, dah besar tinggi dia!

 
At Thu Mar 24, 02:26:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.lela...arigatou! a ah, dah besar tinggi dia tau..hehe..

 
At Thu Mar 24, 11:48:00 PM, Blogger KakNi said...

Happy birthday Iman!!!

 
At Sat Mar 26, 03:47:00 PM, Blogger produk ococ said...

happy birthday iman

 
At Tue Mar 29, 02:33:00 PM, Blogger pB said...

ingat lagi masa kita jumpa kat McD


dah besar dah Iman

 
At Wed Mar 30, 09:25:00 AM, Blogger umeboshi said...

K.ahnie, Ju...thank you so much!!

K.pb, a ah..kiter pun slalu teringat saat pertemuan kita kat mcD tu. Nuyin dan Iman...sama2 dah besar. dah sekolah..

 

Post a Comment

<< Home