Thursday, February 17, 2011

Airmata hari ini

airmata ku hari ini beberapa kali gugur. utk beberapa sebab. pada berlainan jam dan masa.

1. bila aku masuk parking kat subang parade, aku tengok masa yg di-print kat kad parking adalah 8.01am. serta merta air mata aku mencurah curah keluar. macam x boleh berhenti. terasa macam sampah je usaha aku pagi tadi...bangun awal, siap awal, Iman pun bangun awal, keluar rumah awal..berkejar hantar Iman ke sekolah dan Afiq Khair ke neseri...pecut kereta keluar dari Putra Heights...tapi, x dpt jugak nak masuk parking sebelum pukul 8am. letih mental, lelah fizikal. bukan nye apa...membayangkan yg aku kena bayar parking RM10 utk hari ini sbb masuk parking lepas pukul 8am. kalo masuk parking sebelum pukul 8am, dpt le bayar RM3/ entry. tu yg aku sedih yg amat. nanti masa keluar nak bayar duit parking ptg ni, aku nak buat muka sedih, nak merayu kat pegawai yg jaga kaunter bayaran tu..supaya diskaun kat aku. supaya pejam mata je...kasi kesian kat aku...bayar RM3 utk entry aku hari ini. tolong lah saya!

2. bila dpt sms ABANG yg berbunyi... "No prob..Apa yg penting.. Kerjasama.." nangis syahdu dan terharu. Aku percaya dan sedar yg aku masih ada orang2 yg tersayang utk aku ngadu nasib, utk aku numpang susah senang dan mohon bantuan serta sokongan. Moga kasih dan sayang serta ukhuwah kami tak akan putus.. Ashita mo ganbarou!!! (esok pun mesti usaha habis baik..).

3. bila berkongsi cerita dgn opis-mate (ms.SW). hal wang juga. diri sendiri dok struggle berjimat cermat. nak mkn yg mewah2, nak belanja apa2 pun, dok kira budget dan sekat nafsu. tapi at the end, terpaksa berhabis duit utk bayarkan duit yg org lain dok suka2 hati pakai. kesian kan..? aku tau, ms.SW dok tahan sebak depan aku...tapi aku nampak mata dia merah dan airmata bergenang je kat mata dia. aku pun diam2...termenangis gak. tak boleh tgk org nangis...aku pun berjangkit nangis gak. sebenarnye, aku sgt sayang kat ms.SW. sayang sebagai sahabat le. sebab dia juga la, aku masih boleh bertahan kat company ni. tapi kami berdua tahu yg kami pun sebenarnye sangat2 dah tak boleh tahan if kerja sampai nak abis bulan DUA pun gaji bulan SATU belum lagi masuk penuh. ya ALLAH, berikanlah kami kekuatan utk hadapi semua dugaan MU ya ALLAH...dgn penuh keimanan dan kesabaran. amin!!

PS: semalam Iman terlupa bawa kertas lukisan utk subject pendidikan seni. Dia nak minta sehelai dari kwn dia. tapi kwn dia kata, kalo nak...kena bayar seringgit. hah?!!! terus Iman tak jadi mintak. sbb duit seringgit utk dia belanja mkn kat kantin. kalo beli kertas lukisan kat kwn, nanti Iman tak boleh mkn. (walhal mama dah bekalkan bentou. takde duit belanja pun, Iman still boleh mkn...). alhamdulillah cikgu boleh kasi kertas lukisan kat sesapa yg tak bawak. tapi next time kalo terlupa, cikgu kata kena bayar 20 sen kalo nak kertas lukisan cikgu. hebat sungguh kwn Iman tu. boleh pikir utk bisnes tu. baru darjah 1. mak dia bisnes tupperware dan ayah dia bisnes amway kot kan..??

Labels: , , , ,

4 Comments:

At Thu Feb 17, 05:39:00 PM, Blogger Nor Ramli said...

ciknoora,
kita doakan ciknoora sekeluarga menempuhi dugaan ini dengan tabah ye. Cubalah cari vacancy yg sesuai...mungkin boleh buat istikharah untuk minta petunjuk, kekal atau berhijrah....Moga murah rezeki ciknoora sekeluarga ye.. ameen

 
At Thu Feb 17, 08:07:00 PM, Blogger hanny said...

Cik ume.. Sabar ya. Bab duit nih memang buat mental terganggu tapi esok2 bila ada rezeki lebih, kisah waktu sesak nih yang banyak menyedarkan kita supaya tidak leka. Gambare!. Er lagi satu, kertas lukisan kat sekolah pun kena bayar 20 sen?.

 
At Thu Feb 17, 11:43:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

sabar saja ume chan,

kalau tak ada lurah takkan ada bukit, kalau tak rasa duka, takkan boleh rasa suka!

 
At Fri Feb 18, 09:09:00 AM, Blogger umeboshi said...

Am, syukran! amiiiin! tu lah, dok pikir gak mau pegi cari keje lain ke, mau stay tapi harus bersabar byk2..

k.hanny, arigatou ne. tu la kan. ganbarou!! kalo beli kat cikgu, kena bayar 20 sen. kalo beli kat koperasi sekolah, x tau la brp sen. nanti kiter nak belikan 1 buku kertas lukisan utk stock kat umah.

k.lela, terima kasih ye. insyaALLAH.. sabar tu yg utama..kan!

 

Post a Comment

<< Home