Wednesday, September 06, 2006

Eh, eh..tersilap org la..

Isnin baru2 ni, mlm nye kami pegi jumpa cik CT...kat Puchong. ops...ini cik Citibank yer.. bukan cik Siti Nurhaliza yg penyanyi tu. macam biasa la...membayo hutang.hehehe.. sejak dah ada cik CT ni kat Puchong...tak yah la susah2 kami kena travel ke KL sana utk bayo hutang. Aiseh...macam la KL tu jauh beno, ye dak? bukan apa...kalo nak ke KL tu..kekadang malas je rasa nye. lagi la kalo terpaksa mengharungi jln yg jem. Kalo kat Puchong ni..dah dekat dgn umah. Senang hati sket.

So..Isnin mlm tu kitorg sampai kat dpn cik CT...tengok ramai beno org dok beratur nak bayo hutang. ABANG pun, nak tak nak...p gak la beratur. Iman pun join ABANG beratur. Aku? Aku duduk je la kat kerusi yg ada kat kaki lima...dekat dpn cik CT tu juga la. Kejap2 Iman pun berlari lari keluar jenguk aku. Kejap2 tu dia masuk semula ke dlm pegi kat ABANG. ada 1 masa tu, Iman keluar jenguk aku. Then, dia undur2 masuk ke dlm.. sambil tgn nye mencapai tgn 'abah' nye. Ye la kan..tadi ABANG org paling belakang beratur, mmg dekat je dgn pintu. La ni, ABANG dah ke depan sket...dan belakang nye ada sorang apek pulak. Iman ni...masih tak pasan
yg dia tu, dah terpegang tgn apek tadi. Dia sangka tgn abahnye la tu. Aku pulak, dah termenjerit
kat luar tu..."ei...silap org la..". apek tu pulak, memula dia terkejut la tiba2 je ada tgn comel
dok pegang jari2 dia. bila dia toleh, dia nampak Iman, dan perasan gakla aku dok terjerit tu. Apek tu senyum2 je. dan dia pun biarkan je Iman pegang tgn dia. sambil tu dia hayun2 tgn dia. Iman masih tak pasan. Tak lama tu, ABANG pun terperasan yg Iman dah tersilap org gitu. ABANG gelak sakan...Iman pun terkejut. Baru la dia pasan...yg dia silap 'abah'.hahhaa... terus Iman meluru kat ABANG. Dipeluknye kaki ABANG .Pastu Iman tunduk je kepala nye. Takmo toleh2 tpt lain dah. ahahhahaa....cian Iman. dah termalu gituk.

*Baru2 ni....aku&ABANG terkejut sbb Iman tetiba je sebut2 nama "siti..siti" bila nampak muka siti nurhaliza kat tv... ahahaa..Iman dah kenal siti pulak ek.
**last week...ABANG beli nasi lemak kat pasar mlm utk dinner. Masa kami dok ngadap nak dinner kat umah mlm tu...Iman tunjuk bungkusan nasi lemak ABANG tu... "asyik emak.." Hai..? Iman mana belajar ni...tau itu nasi lemak!! bagus..bagus..Iman, makin hari makin cerdik..
***Congratulation to Princess Kiko and Prince Akishino for the new born baby. Anak ke-3. Boy, bakal pewaris takhta kerajaan Jepun.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home