Wednesday, September 13, 2006

Bleeding

Semlm ptg, I got bleeding. Tekejut sesgt tengok darah.Tak lah byk sgt. Tapi cukup membuatkan aku rasa loya dan muntah2. Lepas tu, aku dah tak berani nak jln2 sgt. Duduk je lah kat seat aku kat opis tu. teringat kat cik Tima..pagi tadi pun dia ada cerita kat email yg dia alami bleeding. Usia kandungan kitorg pun lebih kurang je kot. mungkin cik Tima awal seminggu je gitu. Sbb risau sesgt..aku pun sms ABANG, ajak p check doctor nanti ptg lepas keje.

Lepas keje, p jumpa doc . Doc kata, kalau keguguran(na'uzhubillah..), akan ada rasa sakit kat bahagian bawah perut, dan juga kat belakang. sakit macam nak bersalin gituk. tapi sbb aku tak alami semua tu..dan aku pun still ada rasa mabuk2 gitu, mungkin my baby is ok. But, when checked dgn ultrasound gitu, dpt tengok kat screen yg size fetus/baby is too small. tak bleh nak dibaca size nye sbb t'lalu kecik. size nye tak setanding dgn usia kandungan aku yg dah masuk 9 weeks ni. then doc kata, kemungkinan 'baby tak jadi' tu ada. so,dia suruh byk2 rest dlm 2 weeks gitu. tak bleh angkat benda2 berat, even Iman pun aku tak bleh dukong. tak bleh keje teruk2. then, doc kasik ubat utk kuatkan rahim. after 2 weeks, dtg lagi utk check up.

aku sedih sgt. sedih tak bleh tahan. nak buat keje pun takde mood. risau betul2. apa lah jadi dgn baby dlm peyut nih. keluar dari klinik, air mata aku pun mengalir deras. sejak tu..kalo teringat pasal baby ni, aku mesti jadi sedih sgt. harap2 semua ok. lepas solat jemaah je, ABANG doakan agar semua nye selamat, dan aku mengaminkan doa itu. mmg rasa syahdu sesgt.

Updated: 14/09/2006. Semlm ptg Tima kasi sms. Confirm baby dia dah meninggal kat 'dalam'. Innalillaahiwa inna ilaihiroji'uun. Sedihnye. moga Tima tabah m'hadapi nye. Insya-ALLAH ada hikmah dan moga next time akan ada rezeqi lagi. Sabar byk2 ye Tima.

Labels:

4 Comments:

At Mon Sep 18, 08:48:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Kesiannya noora..
Moga2 kandungannya selamat lah hendaknya.. jgn buat keje berat, jgn stress n menangis sgt.
ganbareeee .
wah.

 
At Mon Sep 18, 10:50:00 AM, Blogger umeboshi said...

wah...sankyu ne. doa2kan la ne, moga semua ok...

 
At Mon Sep 25, 05:27:00 AM, Blogger Leyla Shuri said...

Redhakan dia pergi, jangan kesalkan. Ini dah ramadan, teruskan ibadah ramadan semoga dirahmati dan berkati-Nya.

 
At Mon Sep 25, 02:11:00 PM, Blogger umeboshi said...

Syukran K.Lela. Insya-ALLAH, umeboshi akan sentiasa kuat,tabah dan meredhai segala nye.

 

Post a Comment

<< Home