Sunday, December 18, 2011

Zoo Negara, KL


Last week punye kisah lagi. Sabtu, 10 Dec, aku n ABANG bwk anak2 p zoo. Buat diri ku sendiri, kunjungan ke zoo kali ni, adalah selepas 24 thn lamanye.. Yg kali akhir aku jejak kaki ke zoo, masa zaman aku sekolah rendah. Masa tu, aku sekeluarga, join dgn makcik2, pakcik n sepupu belah abahku buat 'rombongan' ke KL dari kg. Waktu tu sempat melawat zoo, masjid negeri s'gor ke masjid negara ntah...kurang pasti, pastu melawat batu caves. Lain2 tempat, x ingat la pegi mana dah.
Lawatan ke zoo kali ni, aku dah jadik mama. Lain sket perasaannye. Happy bila tgk anak2 happy. Syok bila dgr Iman kata "abah, mama...terima kasih sbb bwk pegi zoo. Iman rasa best sgt!!!" Tiket masuk utk dewasa rm20, kanak2 umur 3thn ke atas rm6 kalo x silap. Sgt best dpt jalan2 dgn family mcm ni. Afiq Khair masuk je zoo, memula sibuk nak tgk ular. Tp bila ABANG letak ular kat badan, Afiq Khair melalak nangis sbb takut kut. Haha... Aku suka zirafah. Mmg itu le haiwan yg aku cari2 bila meronda dlm zoo tu. Dari kecik aku minat tgk zirafah sbb leher yg jinjang n cantik rupa dia..
Anak2 sibuk tagih minta dibawa ke zoo lagi!!!

Labels: , , ,

1 Comments:

At Mon Dec 19, 09:59:00 AM, Blogger hanny said...

cik ume, akak pun suka bawa budak2 gi zoo. Tapi akak takut nak gi kandang rimau, ular tuh. Suka gi tempat serangga, haiwan kurang kebuasannya...hehe

 

Post a Comment

<< Home