Wednesday, March 04, 2015

Masak Penuh Cinta

Iman: wui sedapnye..mm sedapnye!

Afiq Khair: mama masak semua sedap wo. Selalu sedap. Nasi goreng sedap. Mi goreng sedap. Semualah sedap!

Asha Zahra: ha ah kan. Memang sedap. Acha nak tambah banyak sampai habis. Esok mama masak lagi ye.

* alhamdulillah. Syok mama dengar. Kembang kuncup idung mama. Ye lah. Anak2 puji masakan mama. Semua mkn dgn berselera. ABANG kata, masaklah selalu. Tapi...kekangan masa. Mama x boleh nak masak selalu. Balik keje selalu sampai umah dah mlm. Letih. Tapi mama akan cuba sehabis baik. Settle keje opis cepat2 without pending. Balik awal dan boleh masak yg sedap2 slalu.

Tapi kan,kadang tu walau mama masak nasi dan lauk telur grg dgn kicap aje pun, diorg mkn penuh selera. Tu la....aku percaya yg masakan dr air tgn seorang isteri atau ibu sgt sedap. Simple mana pun mmg laku abis licin. In syaa Allah. Sbb mama masak sepenuh hati...penuh dgn kasih sayang..penuh dgn rasa cinta! Percayalah!!

Moga dgn masakan dr tgn seorg ibu, akan mmbawa lebih keberkatan dan kebahagiaan. Ya Allah, berikanku kekuatan dan kemudahan utk semua urusan. Amin!

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home